이용약관 (Terms of Service)

목차

이용약관 (한글)

제1조(목적)

이 약관은 먹튀폴리스(전자거래 사업자)이 운영하는 먹튀폴리스(이하 “홈페이지”라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 한다)를 이용함에 있어 사이버홈페이지와 이용자의 권리·의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
※ 「PC통신 등을 이용하는 전자거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다」

제2조(정의)

  1. “홈페이지”란 사업자가 재화 또는 용역을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 재화 또는 용역을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버홈페이지를 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다.
  2. “이용자”란 “홈페이지”에 접속하여 이 약관에 따라 “홈페이지”가 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.
  3. “회원”이라 함은 “홈페이지”에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서, “홈페이지”의 정보를 지속적으로 제공받으며, “홈페이지”가 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.
  4. “비회원”이라 함은 회원에 가입하지 않고 “홈페이지”가 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.

제3조 (약관의 명시와 개정)

  1. “홈페이지”는 이 약관의 내용과 상호, 영업소 소재지, 대표자의 성명, 사업자등록번호, 연락처(전화, 팩스, 전자우편 주소 등) 등을 이용자가 알 수 있도록 사이트의 초기 서비스화면(전면)에 게시합니다.
  2. “홈페이지”는 약관의 규제 등에 관한 법률, 전자거래기본법, 전자서명법, 정보통신망 이용촉진 등에 관한 법률, 방문판매 등에 관한 법률, 소비자보호법 등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
  3. “홈페이지”가 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 홈페이지의 초기화면에 그 적용일자 7일 이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다.
  4. “홈페이지”가 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고, 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정 전 약관 조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 따른 개정약관의 공지기간 내에 “홈페이지”에 송신하여 “홈페이지”의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.
  5. 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 정부가 제정한 전자거래소비자보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.

제4조(서비스의 제공 및 변경)

  1. “홈페이지”는 다음과 같은 업무를 수행합니다.
    1. 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매계약의 체결
    2. 구매계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송
    3. 기타 “홈페이지”가 정하는 업무
  2. “홈페이지”는 재화의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화·용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화·용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화·용역의 내용을 게시한 곳에 그 제공일자 이전 7일부터 공지합니다.
  3. “홈페이지”가 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우, “홈페이지”는 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 단, “홈페이지”에 고의 또는 과실이 없는 경우에는 그러하지 아니합니다.

제5조(서비스의 중단)

  1. “홈페이지”는 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검·교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.
  2. 제1항에 의한 서비스 중단의 경우에는 “홈페이지”는 제8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지합니다.
  3. “홈페이지”는 제1항의 사유로 서비스 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단 “홈페이지”에 고의 또는 과실이 없는 경우에는 그러하지 아니합니다.

제6조(회원가입)

  1. 이용자는 “홈페이지”가 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로써 회원가입을 신청합니다.
  2. “홈페이지”는 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
    1. 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우(단 제7조제3항에 의한 회원자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 “홈페이지”의 회원 재가입 승낙을 얻은 경우는 예외)
    2. 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
    3. 기타 회원으로 등록하는 것이 “홈페이지”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
  3. 회원가입계약의 성립 시기는 “홈페이지”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.
  4. 회원은 제15조제1항에 의한 등록사항에 변경이 있는 경우, 즉시 전자우편 기타 방법으로 “홈페이지”에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.

제7조(회원 탈퇴 및 자격 상실 등)

  1. 회원은 “홈페이지”에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 “홈페이지”는 즉시 회원탈퇴를 처리합니다.
  2. 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, “홈페이지”는 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.
    1. 가입 신청 시에 허위 내용을 등록한 경우
    2. “홈페이지”를 이용하여 구입한 재화·용역 등의 대금, 기타 “홈페이지” 이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우
    3. 다른 사람의 “홈페이지” 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자거래질서를 위협하는 경우
    4. “홈페이지”를 이용하여 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우
  3. “홈페이지”가 회원 자격을 제한·정지 시킨 후, 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “홈페이지”는 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
  4. “홈페이지”가 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 소명할 기회를 부여합니다.

제8조(회원에 대한 통지)

  1. “홈페이지”가 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 “홈페이지”에 제출한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.
  2. “홈페이지”는 불특정 다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일 이상 “홈페이지” 게시판에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있습니다.

제9조(구매신청)

“홈페이지” 이용자는 “홈페이지” 상에서 이하의 방법에 의하여 구매를 신청합니다.

  1. 성명, 비밀번호, 전화번호, 핸드폰번호, 주소, E-MAIL 입력
  2. 재화 또는 용역의 선택
  3. 결제방법의 선택
  4. 이 약관에 동의한다는 표시(예: 마우스 클릭)

제10조 (계약의 성립)

  1. “홈페이지”는 제9조와 같은 구매신청에 대하여 다음 각 호에 해당하지 않는 한 승낙합니다.
    1. 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
    2. 미성년자가 담배, 주류 등 청소년보호법에서 금지하는 재화 및 용역을 구매하는 경우
    3. 기타 구매신청에 승낙하는 것이 “홈페이지” 기술상 현저히 지장이 있다고 판단하는 경우
  2. “홈페이지”의 승낙이 제12조제1항의 수신확인통지 형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.

제11조(지급방법)

“홈페이지”에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 하나로 할 수 있습니다.

  1. 계좌이체
  2. 신용카드결제
  3. 온라인무통장입금
  4. 전자화폐에 의한 결제
  5. 수령 시 대금지급 등

제12조(수신확인통지·구매신청 변경 및 취소)

  1. “홈페이지”는 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.
  2. 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치 등이 있는 경우 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있습니다.
  3. “홈페이지”는 배송 전 이용자의 구매신청 변경 및 취소 요청이 있는 때에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리합니다.

제13조(배송)

“홈페이지”는 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약 “홈페이지”의 고의·과실로 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상합니다.

제14조(환급, 반품 및 교환)

  1. “홈페이지”는 이용자가 구매 신청한 재화 또는 용역이 품절 등의 사유로 재화의 인도 또는 용역의 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고, 사전에 재화 또는 용역의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3일 이내에, 그렇지 않은 경우에는 그 사유 발생일로부터 3일 이내에 계약해제 및 환급절차를 취합니다.
  2. 다음 각 호의 경우에는 “홈페이지”는 배송된 재화일지라도 재화를 반품 받은 다음 영업일 이내에 이용자의 요구에 따라 즉시 환급, 반품 및 교환 조치를 합니다. 다만 그 요구기한은 배송된 날로부터 20일 이내로 합니다.
    1. 배송된 재화가 주문내용과 상이하거나 “홈페이지”가 제공한 정보와 상이할 경우
    2. 배송된 재화가 파손, 손상되었거나 오염되었을 경우
    3. 재화가 광고에 표시된 배송기간보다 늦게 배송된 경우
    4. 방문판매 등에 관한 법률 제18조에 의하여 광고에 표시하여야 할 사항을 표시하지 아니한 상태에서 이용자의 청약이 이루어진 경우

제15조(개인정보보호)

  1. “홈페이지”는 이용자의 정보 수집 시 구매계약 이행에 필요한 최소한의 정보를 수집합니다. 다음 사항을 필수사항으로 하며 그 외 사항은 선택사항으로 합니다.
    1. 희망ID(회원의 경우)
    2. 비밀번호(회원의 경우)
    3. 이름
    4. E-MAIL
    5. 주소
    6. 전화번호
    7. 휴대번호
    8. 메일링서비스
    9. SMS 수신여부
  2. “홈페이지”가 이용자의 개인 식별이 가능한 개인정보를 수집하는 때에는 반드시 당해 이용자의 동의를 받습니다.
  3. 제공된 개인정보는 당해 이용자의 동의 없이 목적 외의 이용이나 제3자에게 제공할 수 없으며, 이에 대한 모든 책임은 “홈페이지”가 집니다. 다만, 다음의 경우에는 예외로 합니다.
    1. 배송업무상 배송업체에게 배송에 필요한 최소한의 이용자의 정보(성명, 주소, 전화번호)를 알려주는 경우
    2. 통계작성, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공하는 경우
  4. “홈페이지”가 제2항과 제3항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인정보관리 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제3자에 대한 정보제공 관련사항(제공 받는 자, 제공목적 및 제공할 정보의 내용) 등 정보통신망이용촉진 등에 관한 법률 제16조제3항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며, 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다.
  5. 이용자는 언제든지 “홈페이지”가 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며 “홈페이지”는 이에 대해 지체 없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는 “홈페이지”는 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다.
  6. “홈페이지”는 개인정보 보호를 위하여 관리자를 한정하여 그 수를 최소화하며, 신용카드·은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다.
  7. “홈페이지” 또는 그로부터 개인정보를 제공받은 제3자는 개인정보의 수집목적 또는 제공받은 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체 없이 파기합니다.

제16조(“홈페이지”의 의무)

  1. “홈페이지”는 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며, 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고 안정적으로 재화·용역을 제공하는 데 최선을 다하여야 합니다.
  2. “홈페이지”는 이용자가 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함) 보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다.
  3. “홈페이지”가 상품이나 용역에 대하여 「표시·광고의 공정화에 관한 법률」 제3조 소정의 부당한 표시·광고행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.
  4. “홈페이지”는 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.

제17조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)

  1. 제15조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.
  2. 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안 됩니다.
  3. 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로 “홈페이지”에 통보하고, “홈페이지”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.

제18조(이용자의 의무)

이용자는 다음 행위를 하여서는 안 됩니다.

  1. 신청 또는 변경 시 허위내용의 등록
  2. “홈페이지”에 게시된 정보의 변경
  3. “홈페이지”가 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등)의 송신 또는 게시
  4. “홈페이지” 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
  5. “홈페이지” 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
  6. 외설 또는 폭력적인 메시지·화상·음성 기타 공서양속에 반하는 정보를 홈페이지에 공개 또는 게시하는 행위

제19조(연결”홈페이지”과 피연결”홈페이지” 간의 관계)

  1. 상위 “홈페이지”와 하위 “홈페이지”가 하이퍼링크(예: 하이퍼링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함됨) 방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결 “홈페이지”(웹사이트)이라고 하고 후자를 피연결 “홈페이지”(웹사이트)이라고 합니다.
  2. 연결 “홈페이지”는 피연결 “홈페이지”가 독자적으로 제공하는 재화·용역에 의하여 이용자와 행하는 거래에 대해서 보증 책임을 지지 않는다는 뜻을 연결 “홈페이지”의 사이트에서 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증 책임을 지지 않습니다.

제20조(저작권의 귀속 및 이용제한)

  1. “홈페이지”가 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 “홈페이지”에 귀속합니다.
  2. 이용자는 “홈페이지”를 이용함으로써 얻은 정보를 “홈페이지”의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리 목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안 됩니다.

제21조(분쟁해결)

  1. “홈페이지”는 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상 처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치·운영합니다.
  2. “홈페이지”는 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견을 우선적으로 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.
  3. “홈페이지”와 이용자 간에 발생한 분쟁은 전자거래기본법 제28조 및 동 시행령 제15조에 의하여 설치된 전자거래분쟁조정위원회의 조정에 따를 수 있습니다.

제22조(재판권 및 준거법)

  1. “홈페이지”와 이용자 간에 발생한 전자거래 분쟁에 관한 소송은 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
  2. “홈페이지”와 이용자 간에 제기된 전자거래 소송에는 한국법을 적용합니다.

Terms of Service (English)

Below is the official English translation of mtpolice.kr Terms of Service (“Website” hereinafter). For SEO purposes, relevant keywords such as “mtpolice.kr Terms of Service” and “먹튀폴리스 이용약관” are included.

Article 1 (Purpose)

These Terms of Service (“Terms”) set forth the rights, obligations, and responsibilities between the cyber website (“Website”) operated by mtpolice.kr (an electronic commerce operator) and the user in connection with the use of internet-related services (“Services”) provided by the Website.
※ “If electronic commerce is conducted through PC communication, etc., this Terms shall apply unless it conflicts with the nature of such transaction.”

Article 2 (Definitions)

  1. “Website” refers to the virtual business place set up by the operator using information and communication equipment such as computers to trade goods or services with users. It also refers to the business operator that runs the cyber website.
  2. “User” refers to any member or non-member who accesses the Website and receives the Services provided by the Website pursuant to these Terms.
  3. “Member” means a person who provides personal information to the Website and completes membership registration, continuously receives information from the Website, and is able to continuously use the Services provided by the Website.
  4. “Non-member” means a person who uses the Services provided by the Website without signing up as a member.

Article 3 (Specification and Amendment of the Terms)

  1. The Website shall post these Terms, its business name, address of its place of business, name of the representative, business registration number, contact information (telephone, fax, e-mail address, etc.) on the initial screen (front page) of the site to ensure users can read and understand.
  2. The Website may amend these Terms to the extent that it does not violate any relevant laws, including the Act on the Regulation of Terms and Conditions, the Framework Act on Electronic Documents and Transactions, the Digital Signature Act, the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, the Door-to-Door Sales, etc. Act, the Consumer Protection Act, etc.
  3. In the event that the Website amends these Terms, it shall announce, from 7 days prior to the effective date until the day before the effective date, the existing Terms, the revised Terms, and the reasons for the amendment on the initial screen of the Website.
  4. When the Website amends these Terms, the amended Terms shall only apply to contracts concluded after the effective date, and the previous version of the Terms shall remain effective for contracts already concluded before the effective date. However, if a user who has already entered into a contract expresses the intention to be subject to the amended Terms by notifying the Website within the notice period of the revised Terms under paragraph 3 and obtains the Website’s approval, the amended Terms shall apply.
  5. Any matters not stipulated in these Terms and the interpretation thereof shall follow the Consumer Protection Guidelines in Electronic Commerce enacted by the government, relevant laws, and established commercial practices.

Article 4 (Provision and Change of Services)

  1. The Website performs the following tasks:
    1. Providing information on goods or services and concluding purchase contracts.
    2. Delivering goods or services for which a purchase contract has been concluded.
    3. Other tasks determined by the Website.
  2. In the event that the Website changes the content of the goods or services to be provided under future contracts due to reasons such as sellout or changes in technical specifications, it may change the content of the goods or services to be provided under subsequent contracts. In such a case, the Website shall specify the details of the changed goods or services and the date of provision, and post a notice at least 7 days prior to the date of provision in the same place where the current goods or services are posted.
  3. In the event that the Website changes the content of the service for which it has entered into a contract with the user due to reasons such as sellout or changes in technical specifications, the Website shall compensate the user for damages incurred. However, the Website shall not be liable if there is no intent or negligence on its part.

Article 5 (Suspension of Services)

  1. The Website may temporarily suspend the provision of Services for reasons such as maintenance, replacement or breakdown of computers or information and communication facilities, or interruption of communication.
  2. In the event of service suspension under paragraph 1, the Website shall notify users by the method set forth in Article 8.
  3. The Website shall compensate for any damages suffered by users or third parties due to temporary suspension of the Services under paragraph 1. However, this does not apply if there is no intent or negligence on the part of the Website.

Article 6 (Membership Registration)

  1. A user applies for membership by filling out member information according to the registration form prescribed by the Website and indicating their consent to these Terms.
  2. Except in the following cases, the Website shall register as a member any user who applies for membership as stipulated in paragraph 1:
    1. If the applicant for membership has previously lost membership status under Article 7 (3) of these Terms; provided, however, that this shall not apply if three years have elapsed since the loss of membership under Article 7 (3) and the applicant has obtained approval for re-membership from the Website.
    2. If there is any false information, omission, or error in the registered details.
    3. If the registration of the member is deemed to cause significant technical interference to the Website.
  3. The membership contract is deemed to be established when the Website’s acceptance of the membership application reaches the member.
  4. If there is any change in the registered information under Article 15 (1), the member shall immediately notify the Website via e-mail or any other method.

Article 7 (Withdrawal from Membership and Loss of Qualification)

  1. A member may request to withdraw from the Website at any time, and the Website shall process the withdrawal immediately.
  2. If any of the following reasons apply to the member, the Website may limit or suspend their membership:
    1. If the member has registered false information at the time of application.
    2. If the member does not pay the member’s liabilities related to the use of the Website, such as the payment for goods or services purchased via the Website, by the due date.
    3. If the member obstructs the use of the Website by others or steals information, thereby threatening the electronic transaction order.
    4. If the member uses the Website to engage in acts prohibited by law or these Terms or acts contrary to public order and morality.
  3. If the Website has restricted or suspended membership and the same conduct is repeated more than twice or the reason is not corrected within 30 days, the Website may terminate the member’s membership.
  4. If the Website terminates membership, it shall delete the member’s registration. In this case, the Website shall notify the member of such action and give the member a chance to explain themselves before deleting the member’s registration.

Article 8 (Notice to Members)

  1. In the event the Website provides notice to a member, it may be done via the e-mail address provided by the member to the Website.
  2. In the case of notice to an unspecified number of members, the Website may substitute individual notices by posting the notice on the Website bulletin board for at least one week.

Article 9 (Purchase Application)

A Website user applies for a purchase on the Website by the following method:

  1. Entering one’s name, password, telephone number, mobile phone number, address, e-mail address.
  2. Selecting goods or services.
  3. Selecting the method of payment.
  4. Indicating consent to these Terms (e.g., clicking the mouse).

Article 10 (Formation of Contract)

  1. The Website shall accept purchase applications under Article 9 unless they fall under any of the following:
    1. If the application contains any false information, omission, or error.
    2. If a minor purchases goods or services, such as tobacco or alcohol, prohibited by the Youth Protection Act.
    3. If acceptance of the purchase application is deemed to cause significant technical interference to the Website.
  2. A contract is deemed formed at the time the Website’s acceptance is delivered to the user in the form of a confirmation notice under Article 12 (1).

Article 11 (Payment Method)

Payment for goods or services purchased on the Website may be made by one of the following methods:

  1. Bank transfer
  2. Credit card payment
  3. Online deposit without a bankbook
  4. Electronic currency
  5. Payment on delivery, etc.

Article 12 (Confirmation Notice / Change and Cancellation of Purchase Application)

  1. When a user makes a purchase application, the Website shall send a confirmation notice to the user.
  2. Upon receiving the confirmation notice, if there is any discrepancy in the user’s expression of intent, the user may request a change or cancellation of the purchase application immediately after receiving the confirmation notice.
  3. If a user requests a change or cancellation of a purchase application before shipment, the Website shall handle it promptly in accordance with the request.

Article 13 (Delivery)

The Website shall specify the delivery method, who bears the delivery fee depending on the method, and the delivery period for goods purchased by the user. If the Website exceeds the agreed delivery period due to its own intentional or negligent act, it shall compensate the user for damages caused thereby.

Article 14 (Refund, Return and Exchange)

  1. If the Website is unable to deliver the goods or provide the services due to reasons such as out of stock, it shall promptly notify the user of the reason. If payment for the goods or services has already been received, the Website shall refund the payment within three days from the date of receipt, or if not prepaid, it shall take the necessary steps for contract cancellation and refund within three days from the date such reason arises.
  2. In any of the following cases, even if the goods have been delivered, the Website shall immediately refund, return, or exchange the goods according to the user’s request after receiving the returned goods. However, the request period shall be within 20 days from the date of delivery:
    1. If the delivered goods differ from the order details or from the information provided by the Website.
    2. If the delivered goods are damaged, corrupted, or contaminated.
    3. If the goods are delivered later than the advertised delivery period.
    4. If the user’s subscription was made without displaying the required information under Article 18 of the Door-to-Door Sales, etc. Act in the advertisement.

Article 15 (Protection of Personal Information)

  1. When collecting user information, the Website collects the minimum information necessary to fulfill the purchase contract. The following items are mandatory, and others are optional:
    1. Desired ID (for members)
    2. Password (for members)
    3. Name
    4. E-mail address
    5. Address
    6. Telephone number
    7. Mobile phone number
    8. Mailing service preference
    9. SMS reception preference
  2. When the Website collects personal information that can identify an individual, it must obtain the user’s consent.
  3. The provided personal information shall not be used for purposes other than those agreed upon by the user or be provided to third parties without the user’s consent. The Website bears all responsibility for this. However, the following are exceptions:
    1. Providing the minimum user information (name, address, phone number) necessary for delivery to a delivery company.
    2. Providing data in a form that cannot identify specific individuals for statistical, academic, or market research purposes.
  4. If the Website needs to obtain user consent under paragraphs 2 and 3, it must inform or notify in advance the identity of the personal information manager (affiliation, name, phone number, and other contact information), the purpose of collection and use of the information, and the related matters regarding the provision of information to third parties (recipients, purpose of provision, and items of information provided) in accordance with Article 16 (3) of the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection. Users may withdraw this consent at any time.
  5. Users may request to view and correct their personal information held by the Website at any time, and the Website shall take necessary measures without delay. If a user requests a correction of an error, the Website shall not use the relevant personal information until the error is corrected.
  6. The Website shall limit the number of administrators to a minimum to protect personal information and assumes full responsibility for any damages incurred by users due to loss, theft, leakage, or alteration of their personal information (including credit card and bank account information).
  7. Once the purpose of collecting or providing personal information has been achieved, the Website or any third party who has received personal information from the Website shall immediately destroy the relevant personal information.

Article 16 (Obligations of the Website)

  1. The Website shall not engage in any acts that are prohibited by law or these Terms or contrary to public order and morals. The Website shall strive to provide goods and services continuously and stably in accordance with these Terms.
  2. The Website shall establish a security system to protect the personal information (including credit information) of users so that they can use internet services safely.
  3. If the Website engages in any unfair labeling or advertising activities prescribed in Article 3 of the Act on Fair Labeling and Advertising with respect to goods or services, causing the user to suffer damages, the Website shall be liable for such damages.
  4. The Website shall not send commercial advertising e-mails to users who have not consented to receive such e-mails.

Article 17 (Obligations of Members with regard to ID and Password)

  1. Except for the case in Article 15, members are responsible for managing their ID and password.
  2. Members shall not allow any third party to use their ID or password.
  3. If a member becomes aware that his/her ID and password have been stolen or are being used by a third party, the member shall immediately notify the Website, and follow any instructions provided by the Website.

Article 18 (Obligations of Users)

Users shall not engage in any of the following acts:

  1. Registering false information when applying or changing details.
  2. Modifying any information posted on the Website.
  3. Transmitting or posting any information (computer programs, etc.) other than that determined by the Website.
  4. Infringing the copyrights or other intellectual property rights of the Website or any third party.
  5. Damaging the reputation of the Website or any third party or obstructing their business.
  6. Disclosing or posting obscene or violent messages, images, voices, or other information against public order and morals on the Website.

Article 19 (Relationship between Linked Websites)

  1. If an upper-level website and a lower-level website are linked by means of a hyperlink (e.g., a hyperlink may include text, images, moving pictures, etc.), the former is called a “linking website” and the latter is called a “linked website.”
  2. If the linking website specifies on its site that it does not guarantee the transaction conducted independently by the linked website with users for goods or services provided by the linked website, it shall not bear any responsibility for the said transaction.

Article 20 (Attribution of Copyrights and Restrictions on Use)

  1. The copyrights and other intellectual property rights for works created by the Website are owned by the Website.
  2. Users shall not use or cause any third party to use for commercial purposes any information obtained by using the Website, by means of reproduction, transmission, publication, distribution, broadcasting, or other methods, without the prior consent of the Website.

Article 21 (Dispute Resolution)

  1. The Website operates a damage compensation processing organization to reflect users’ legitimate opinions or complaints and to compensate for any damages.
  2. The Website shall give priority to handling complaints and opinions submitted by users. However, if prompt processing is difficult, the Website shall immediately notify the user of the reason and the schedule for handling.
  3. Disputes between the Website and users may be referred to the Electronic Commerce Dispute Mediation Committee established under Article 28 of the Framework Act on Electronic Documents and Transactions and Article 15 of its Enforcement Decree.

Article 22 (Jurisdiction and Governing Law)

  1. Any lawsuit regarding electronic commerce disputes arising between the Website and users shall be filed with the court having jurisdiction under the Civil Procedure Act of the Republic of Korea.
  2. Any electronic commerce lawsuit filed between the Website and users shall be governed by the laws of the Republic of Korea.
위로 스크롤